רשימת המומלצים נהייתה תופעה גורפת בנוף האירועים הישראלי,מאמר זה נועד להסביר למי שלא מכיר את הקומבינה ועתיד לערוך אירוע,

איך לקרוא בין השורות ולהבין את האינטרס הכלכלי של מנהלי האירועים ובעלי האולמות, על גבכם כלקוחות.


כשתגיעו לאולם או לגן תקבלו במרבית המקרים  ממנהל האירועים איתו נפגשתם רשימת נותני שירותים מומלצים,

העיסקה עובדת בצורה פשוטה ,כאשר תבואו לשריין מקום באולם הנבחר,תקבלו רשימה של בעלי מקצוע מומלצים שעובדים עם האולם.

אותם ספקים משלמים שוחד של אלפי שקלים בשנה למנהלי האירוע עבור ההמלצה, ובמקרים רבים תחוייבו לקחת אותם כנותני שירות

כתנאי לעריכת האירוע במקום הנבחר.


ספקי השירות המומלצים נמצאים ברשימה ברוב המקרים לא בגלל מקצועיותם אלא מכיון שהם משלמים תשלום שנתי קבוע עבור הופעה ברשימה שנע בדרך כלל בין 1500 ש"ח ל-8000 ש"ח (תלוי בגודל ה"תאבון" של מנהל האירוע בתיאום משותף עם בעל האולם, ועכשיו תכפילו את זה במספר נותני השירותים ברשימה ותדעו כמה מרוויח האולם רק מהרשימה...).

במקרים אחרים התשלום מתבצע פר אירוע שנותן השירות מקיים באולם (סכום שנע בסביבות-500 ש"ח). במרבית המקרים מנהל האירועים משתכר משכורת בסיסית נמוכה יחסית ובאמצעות עמלות אלו, הוא משלים הכנסה שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 

 

כלקוחות לכאורה מצוירת לנו תמונה ורודה ויפה: אין לנו צורך להתרוצץ, לעשות טלפונים ולחפש את ספקי השירות, הכל קיים בבית אחד.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה איכפת לנו כלקוחות מה הדילים של מנהלי המקום ונותני השירות המומלצים, אז תכניסו לראשכם דבר חשוב וזיכרו : בפועל המציאות קצת שונה, במרבית המקרים תקבלו המלצה על אנשי מקצוע לא איכותיים שנכנסו ל- "רשימת המשלמים".

 

 

 

בתאריך  3.3.11 התפרסמה כתבת תחקיר בערוץ 10 על מימדי תופעת רשימת המומלצים ,והשחיתויות באולמות וגני האירועים השונים.

  

הכתבה עסקה בזוגות שבאו לאולם האירועים, ושם נאמר להם מפורשות: אם לא תיקחו את התקליטן המומלץ שלנו לא תוכלו לערוך את האירוע אצלנו. כלומר מטילים סנקציות על הלקוחות ומכתיבים להם מי יעניק להם שירות.ספקי שירות חיצוניים שאינם מוכנים לשלם למנהלי האירוע מוחרמים על ידם, וכניסתם למקום נאסרת.

 

התופעה ידועה במיוחד במתן השירות של התקליטן ! ברוב המקומות מערכת ההגברה והתאורה הקיימת באולם הותקנה שולמה ומתוחזקת ע"י חברת תקליטנים מסוימת, בעל החברה הוא בדרך כלל תקליטן מקצועי המעסיק תחת ידו מספר תקליטנים שהם בדרך כלל צעירים וחסרי ניסיון, כפריבילגיה

על ההשקעה הכספית שלהם באולם, הם זוכים לתואר " תקליטן בית מומלץ. "

 

הבעיה היא שאתם כלקוחות, תקבלו בדיל בדרך כלל תקליטן מתחיל העובד במשכורת מבעל החברה,שחוסר ניסיונו יכול לגרום לכם נזק באירוע. בהזדמנות זו חברת התקליטנים מתפרנסת משירותי המוסיקה, והתשלום שנגבה מכם עבור השימוש במערכת ההגברה והתאורה מתחלק באחוזים מסוימים לפי הסיכום עם בעל האולם. 


 

דרך נוספת של הכנסת מקורות כספים כקומיסיון על גבם של אנשים שעובדים למחייתם היא חוצפה ,ועלינו כלקוחות למנוע תופעה מכוערת זו.

זכותנו הלגיטימית היא לבחור לשביעות רצוננו את ספקי השירות באירוע שלנו . ולכן התעלמו מהמלצות שנובעות מאינטרס כלכלי.

האירוע שלכם חשוב ,ואירוע שנגמר עם טעם מר בפה אין לתקן.

 


למעבר לכתבת התחקיר בערוץ 10 לחצו על הלינק:


http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=785036

 

 

 

לחזרה לכתבות לחץ כאן






אני שם דגש על שירות לקוחותיי, ביחס אישי ומקצועי.

אנא צרו עמי קשר ואחזור אליכם בהקדם.

השאירו פרטים ואחזור אליכם

* שם פרטי:

עיר:

* פלאפון/טלפון:

טקסט חופשי:

*שדה המסומן בכוכבית

הינו שדה חובה

פלאפון : 052-9974040

שירות בכל חלקי הארץ